Voice Phishing
ABS Bank informuje, iż w ostatnim czasie na terenie całej Polski zanotowano próby wyłudzenia danych poprzez oszustów podszywających się pod pracowników różnych Banków, w tym również infolinii Banku BPS S.A. Możliwe jest to dzięki technice zwanej spoofingowi. Oszuści wykorzystują słabe strony sieci GSM, które pozwalają im podszywać się pod dowolny numer telefonu - w tym Infolinię Banku. Nie jest to związane z jakimkolwiek przełamaniem systemów bezpieczeństwa po stronie Banku.
Cyberprzestępcy pod pozorem troski o bezpieczeństwo Twoich środków i operacji finansowych mogą kontaktować się z Tobą telefonicznie i nakłaniać Cię do:
- przekazania identyfikatora i hasła do bankowości elektronicznej
- podania danych kart płatniczych (numer i kod CVV/CVV2), kodu BLIK, kodu z SMS lub innych ważnych danych (np. PESEL, skan dokumentu)
- zainstalowania oprogramowania na komputerze lub aplikacji na smartfonie (AnyDesk/TeamViewer)
- wyręczenia w wykonaniu lub dokończeniu transakcji w bankowości internetowej lub aplikacji mobilnej
Nigdy nie podawaj powyższych danych, nie instaluj dodatkowych aplikacji i nie potwierdzaj żadnych operacji, które nie były zlecone przez Ciebie.
Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości, zakończ połączenie i niezwłocznie poinformuj Bank dzwoniąc pod numer telefonu:
- (33) 870 41 52
- (33) 870 41 60
- (33) 870 41 49
- (33) 870 41 57
- (33) 870 41 64
Zasady bezpieczeństwa dla klienta:
- Infolinia Banku nie wykonuje połączeń wychodzących z numeru 801 321 456;
- Infolinia Banku BPS obsługuje klientów banków spółdzielczych tylko w zakresie kart płatniczych;
- Nigdy nie podawaj przez telefon pełnego loginu do bankowości internetowej lub pełnego numeru karty;
- Nigdy nie podawaj przez telefon hasła do bankowości internetowe lub trzy cyfrowego kodu z karty CVV;
- Nigdy nie instaluj dodatkowego oprogramowania, by poprawić dostępność usług bankowych;
- Poproś rozmówcę o podanie imienia i nazwiska (jeśli posiadasz aplikacje mobilną Nasz Bank, możesz poprosić o potwierdzenie tożsamości rozmówcy właśnie w ramach aplikacji), jeżeli ich sam nie podał. Pracownicy Infolinii Banku przedstawiają się już na początku rozmowy;
- Pod żadnym pozorem nie przekazuj telefonicznie kodów z SMS-ów autoryzacyjnych;
- Zachowaj ostrożność, jeżeli rozmówca wywiera na Tobie presję czasu. W pośpiechu dużo łatwiej podjąć nieprzemyślane decyzje;
- Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości podczas rozmowy z osobą podającą się za konsultanta, rozłącz się i skontaktuj się bezpośrednio z bankiem lub zadzwoń na Infolinię Banku pod numer wskazany na karcie.
Prosimy o zachowanie czujności.