Większe poczucie bezpieczeństwa dzięki możliwości weryfikacji tożsamości pracownika banku.
Niedawno obchodziliśmy dzień bezpiecznego Internetu. Dzięki pojawieniu się nowych rozwiązań jest szansa, by móc codziennie celebrować święto bezpiecznego klienta banku. Aplikacja mobilna Nasz Bank, już od listopada 2021 r. umożliwia weryfikację tożsamości pracownika banku.
Czy push stanie się orężem w walce ze spoofingiem?
Spoofing, czyli naciąganie – obejmuje wszelkie techniki dążące do umożliwienia przybrania fałszywej tożsamości. To metoda oszustwa polegająca na podszywaniu się pod pracowników banku lub innej instytucji zaufania społecznego. Stosując ją złodzieje korzystają z socjotechniki w celu złamania zabezpieczeń elektronicznych czy też kradzieży danych i pieniędzy. Cyberprzestępcy są mistrzami manipulacji. Często wykorzystują pretekst zabezpieczenia konta. Najczęściej twierdzą, że bank zablokował podejrzaną transakcję i potrzebuje od ofiary pełnych danych logowania do serwisu, karty płatniczej lub kodów BLIK. Czasem proszą o wykonanie transakcji, zalogowanie się do konta lub zainstalowanie oprogramowania. Wykorzystując zdezorientowanie, wyłudzają dane dostępowe do bankowości elektronicznej, nalegają na zainstalowanie aplikacji lub przelanie pieniędzy na konto techniczne. W praktyce dane uzyskane w trakcie rozmowy pozwalają im okraść ofiarę, a zainstalowane na jej telefonie lub komputerze oprogramowanie służy podglądaniu i wykradaniu np. kodów autoryzacyjnych. Konsekwencje mogą być tragiczne.
Żeby chronić się przed spoofingiem, czasem nie wystarczy zachowanie ostrożności. Dzięki mobilnemu potwierdzeniu kontaktu z doradcą zyskujemy pewność, że rozmawiamy z właściwą osobą. Warto już na początku rozmowy sprawdzić czy osoba po drugiej stronie na pewno jest pracownikiem banku.
Jak działa weryfikowanie pracownika w aplikacji?
ABS Bank Spółdzielczy w prosty sposób zapewnia swoim klientom większe poczucie bezpieczeństwa. Wystarczy, że klient posiada aplikację Nasz Bank, autorstwa NOVUM, a w trakcie rozmowy z pracownikiem otrzyma na swój telefon wiadomość push z danymi doradcy, który z nim się kontaktuje (imię i nazwisko). Może zweryfikować tożsamość osoby dzwoniącej, prosząc o podanie tych danych. Jeśli są zgodne, obie strony mogą bezpiecznie kontynuować rozmowę. To nie wszystko. Weryfikacja może działać w obie strony. Klient dzwoniąc do banku może zostać poproszony o potwierdzenie swojej tożsamości poprzez zatwierdzenie wiadomości push w aplikacji mobilnej. Komunikat można rozszerzyć o konieczność podania kodu z przesłanego powiadomienia.
Bezpieczeństwo ponad wszystko
Związek Banków Polskich wielokrotnie przypomina, że działając w dobrze pojętym interesie własnym, ale przede wszystkim w interesie klienta, w ramach świadczonych usług, banki są zobligowane do stosowania odpowiednich zabezpieczeń dostępu do danych wrażliwych związanych z właściwą identyfikacją, uwierzytelnieniem tożsamości i autoryzacją transakcji zlecanych telefonicznie.
ABS Bank dokłada wszelkich starań, aby zapewnić Klientom pełne bezpieczeństwo korzystania z udostępnianych produktów i usług. Dwustronne potwierdzenie tożsamości w aplikacji mobilnej dostarczanej przez firmę NOVUM to rozwiązanie, które z pewnością pomoże spełnić te wymagania, zwiększy bezpieczeństwo danych i finansów klientów banków spółdzielczych oraz pomoże zapobiec wielu wyłudzeniom i kradzieżom.
źródło: Zakład Usług Informatycznych NOVUM Sp. z o.o